Propozycje wycieczek dla początkujących - Szlaki w Tatrach Polskich cz. 2 Wielki Kopieniec z Toporowej Cyrhli

409 Odsłon

Poniżej przedstawiamy Wam kolejną wycieczkę, którą prawdę mówiąc odbyliśmy całkiem niedawno. Zawsze na Wielki Kopieniec ruszaliśmy  z Jaszczurówki, ale ten wariant podoba nam się bardziej, dlatego zdecydowaliśmy przedstawić właśnie ten szlak z Toporowej Cyrhli

2. Wielki Kopieniec

Toporowa Cyrhla - Polana Kopieniec - Wielki Kopieniec

Naszą wycieczkę rozpoczynamy z przystanku w Toporowej Cyrhli (można dojechać busem z Zakopanego lub zostawić auto, niedaleko jest fajny parking przy posesji (płatny).

Mały odcinek musimy przejść szosą w kierunku Zakopanego. Za pierwszym zakrętem dostrzegamy początek naszego szlaku czerwono-zielonego, który wiedzie kawałek pod górę.

JUFbye7wM4-TY0RsJocvv9kBk2Ib-2M9fg-gv0isAVvHr2siS1b6KXVKH7a8fqA0He_8Kc6umUvMZs9C5WgV1Rhjs6C8QzH-A39t9z_SCNoFV9ZTCeCCEpy7r5MvHC2RGliIE6o2yznLuVor3Q

Ścieżka początkowo wiedzie pośród gospodarstw, ale po paru chwilach wchodzimy do lasu.

ob7-6_XTYrMEBSUFMYYViRjkiWJU2jEw9YTAW2kRD-lur5AM6TO7-1NMDMoY2CebCg_CiSGeF103m9vSTOczt0uRK3SoFp1Qc6pfOavkcp8OJPAAl9WC-Mij0vycl20Z6xF3NnBHpTtUkqn4Kg

Następnie docieramy do rozwidlenia, czerwony szlak prowadzi na Psią Trawkę, a zielony na Wielki Kopieniec. Kontynuujemy naszą wyprawę szlakiem zielonym. Ścieżka trochę się zmienia, podłoże jest bardziej kamieniste.

Po około 10 minutach jesteśmy na Polanie Kopieniec. Widok na Polanę rekompensuje nam połowę drogi :)

jHvaxnwV6souM5Y1UH2ntOqh-Fcgt6CwJSw7YxcqvWeeTsq7OYPiCUrXyKCmNEwAihrrh_O6yGO33VGgHV4zrHLApYlgYBJM3YRQkpNWE6WH4jjlp4xXLI2JpRFcOp0YfDsPbFGr5O9PXxjhdw

CVMC7WCdLJDS9N2ZiBxCnDpUOwydEGzJDTtNmnD3_w9ce6sscR6jBFzs-fnXMFZuWgluYLMxR1132lcrgMCtKPG0TH7JvPjgRFHrRal5TAS9dcWJZBg3mDbYzLubLCwOq_bJNGF6TWMgXXTb1A

Przed nam kolejne podejścia. Skręcamy w prawo i ruszamy w górę po kamienistych stopniach. Idziemy przez las.

Po około 10-15 minutach docieramy na Wielki Kopieniec i możemy podziwiać piękną panoramę na Zakopane oraz Tatry. Jest to jedna z najpiękniejszych panoram w Tatrach. Dojście zajmuje około 1h 20 min, spokojnym tempem z przerwą na zdjęcia ;)

Jako drogę powrotną możemy wybrać tą samą lub zejść z drugiej strony Wielkiego Kopieńca i wrócić Doliną Olczyską do Jaszczurówki. Opcja polecana szczególnie dla osób, które nie muszą wracać na parking po auto.

Kolejny szlak do zdrapania na naszej Mapie Zdrapce Tatr ;)